"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



lördag 16 april 2011

Teknik

Teknikensvärld är underbar men ack så komplicerad! Vad ska jag ha, vad behöver jag egentligen och vad passar mig bäst? Tyvärr så kan jag inte köpa allt och jag behöver verkligen inte allt heller! Det jag skulle vilja ha är en ny telefon, en mindre dator som inte tar så stor plats i väskan och inte är så tung! Jag vill också kunna spela musik när jag sitter på tåget och under mina promenaderna. Visst det funkar på mobilen men då laddar batteriet ur så snabbt.

Jag har funderat på att köpa mig en ny mobiltelefon och den här tycker jag om. Den är enligt mig av rätt märke, ser lite annorlunda ut och jag har pratat med några som har den och de är nöjda.


Jag skulle också vilja ha en ifod, så att jag kan spela musik på tågen och bussen, och på mina promenader MEN hur ska jag få in musiken nu när man inte längre får ladda hem musik, men och andra sidan blir problemet det samma om jag har musiken på mobilen.


Jag skulle även vilja ha en mindre laptop (ca. 12 tum).Den skulle inte ta lika stor plats i väskan och väger betydligt mindre.


Kanske att det smartaste vore att köpa en iphone och en prenumation på spotify, eftersom att det då blir allt i ett. MEN jag vet inte om jag vill ha pekskärm och sen så kanske den är lite väl komplicerad för mig OCH sen så kostar det så mycket och jag vill inte dra på mig några nya utgifter. Speciellt inte nu när jag studerar och inte tjänar så mycket.



Jag får helt enkelt fortsätta fundera, vill inte riskera att handla massa dyra saker och sen ångra mig ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar