"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 11 december 2011

3:dje Advent



Då är det 3:dej advent och nästan ingen snö, enbart ett tunt lager på backen ...

Idag åkte Lillan igen, veckorna som hon är hemma rusar fram :(( Hon tog idag igen upp att hon tycker att det är för jobbigt att bo varannan vecka. Det blir för långt och hon längtar för mycket, hon tycker att det räcker med ungefär 3 dagar på vardera ställe ... stackars lite!! Usch vad det gör ont i mig att behöva se och höra henne ledsen ...

Idag när du hämtade henne var du så där go och snäll som bara du kan vara. Du ville stå nära och tittade mig djupt i ögon ... de är så svårt och det gör så fruktansvärt ONT!! Det går aldrig över ... jag tror att jag går sönder snart! Det är nästan lättare och bättre när du är arg ... Jag saknar dig så, hur i hela helv... kunde det bli så här??? Jag saknar mitt, vårt gamla liv! VARFÖR gav du oss inte en riktigt andra chans??? Jag bävar för jul, känns inte alls skoj och det kommer inte att bli lätt ...

VAD och HUR ska jag göra för att orka och klara av att gå vidare???

Det har varit en bra och mysig helg :)) Mamma kom ner i Lördags och bakade pepparkakor och klädde granen med oss. Jag och Storan passade även på att handla lite julklappar. Mamma sov över här och idag så idag passade vi på att ta en liten promenad. Har varit på grötfest med scouterna, vilket var mysigt men Lillan blev lite ledsen, hon saknade sin pappa, hon saknade sin familj, alla andra hade sina mammor och pappor och syskon med ... usch vad det gör ont, mitt hjärta blöder ...

Nu vill jag att det ska komma mycket snö så att vi kan ta fram skidorna :)) När snön kommer hoppas jag även att lite julstämningen kommer ...




I morgon ska jag ner till stan och köpa lite julklappar till storan, två rimpacket och uträtta lite andra ärenden. Sen på kvällen ska jag slå in alla julklappar så att det blir klart :)) Jag ska med andra ord unna mig en pluggfri dag. På tisdag ska jag eventuellt åka upp till Sundsvall, om inte så ska jag plugga. Jag har bestämt mig för att läsa minst 20-30 timmar denna vecka ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar