"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



måndag 19 december 2011

Vad gör man?

Det funkar inte, hur gör man då??? Det bara måste funka!!

Jag har idag väntat på att du skulle höra av dig men icke sa nicke, trots att du lovade att skicka ett sms sen du hade varit i kontakt med mäklaren:(( Har även förväntat mig att få någon respons på sms:en som jag skickade igår men inte det heller. Så jag tog upp det när jag ringde, men du är inte intresserad av att kunna samarbeta :(( Jag blir så ledsen. Hur kan du göra så här mot Lillan, vad har hon gjort? Varför förtjänar hon det här? Är du verkligen inte en bättre pappa än så här???

Undrar om det är mig du vill straffa? Men varför i såna fall? Har du upptäckt att gräset inte är grönare på andra sidan? Att dina problem finns kvar, att de inte försvann trots att du lämnade mig?

Varför är det så otroligt svårt, vad är egentligen problemet?

Jag lider verkligen med Lillan, det är hon som får sitta emellan för att inte du tar ditt ansvar. När ska du fatta det? Lillan har idag tagit sig igenom matteboken, hon är verkligen så duktig som hon kämpar!Jag är så stolt över henne. Det är inte alla 8-åringar som skulle stå palla för allt det som har hänt och det som händer!!

Jag har nu bestämt mig för att söka hjälp, jag måste, har inget annat val! Tråkigt nog! Tänk vad mycket lättare det skulle vara om vi bara kunde prata!!! Å då menar jag att prata om Lillan och inget annat!!! Jag har idag kollat runt lite på nätet om var vi kan få hjälp, soc, familjerådgivningen eller lärarna är några som kan hjälpa till. Egentligen så tror jag att Lillan skulle behöva gå till tex skolkurator för att få prata om allt som har hänt med någon utomstående ... Desto mer jag funderar på detta ju mer övertygad blir jag om att vi ska vända oss till flera, just för Lillans skull! Vi behöver prata om hur det ska funka runt henne antingen på familjerådgivningen eller soc och vi behöver prata med skolan för att tala om hur allt ligger till. Lillan behöver prata om hur hon har och hur hon upplever allt som har hänt och då tror jag att det är lämpligaste att hon pratar med kuratorn på skolan.

Direkt när vårterminen startar ska jag ta tag i detta, OM nu inte ett under sker de närmsta dagarna ... men det kommer det inte att göra, de vet jag. Jag känner dig allt för väl och du skulle aldrig ringa för att vilja prata!! Men jag kan ju alltid hoppas ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar