"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 22 december 2011

Dan före, dan före doppare dan

Usch jag börjar bli förkyld, känner mig även lite småfebrig :(( inte alls skoj så här precis innan jul. Men det är i varje fall inte på värsta viset.

Blev godkänd på extrauppgiften, så skönt! Nu kan jag i varje fall få ut mitt betyg :)) Väntar på resultatet av den individuella uppgiften, några fick det idag vilket bör innebära att resten får det i morgon, spännande! Hoppas, hoppas, hoppas att den är godkänd!!! Slutbetyget kommer den 3:e januari.

Idag har Lillan ritat en teckning till morfar som hon vill lägga på graven. Hon är bara så go! Hon pratade mycket om att du vill lägga en blomma på graven. Jag hoppas verkligen inte att du kommer att göra det, det skulle bara kännas så fel. Du har inget där att göra, ingen vill ha dig där! Du svek honom när han behövde dig som allra mest. Du visade klart och tydligt att du inte brydde sig. Du svek alla, du såg till att allt blev betydligt jobbigare, du såg till att pappa inte kunde njuta å vara glad, du såg till att han fick mer att fundera på, du såg till att han blev orolig ... Du tänkte enbart på dig själv! Jag lovar, ingen absolut ingen vill ha dig där!!! Det skulle få pappa att vända sig i graven ...och jag vet inte om jag skulle orka gå dit något mer, det skulle kännas som en våldtäkt.

Idag har vi slagit in paket, julpysslat, baka, griljerat skinkan och handlat. Vilket innebär att det inte är mycket kvar att göra. I morgon åker flickorna till sina pappor ... känns otroligt konstigt ... är ju van att vara med dem kvällen innan julafton ... Men jag har en del att stå i så det ska nog gå bra. Jag ska städa, göra ris ala malta, sortera klapparna och skriva rim. Måste även pyssla om mig själv lite, ska unna mig ett bada, fixa naglarna, fötter och ögonbryn:)) Kvällen kommer att tillägnans tillsammans med bingolotto. Det skulle sitta fint med en vinst, tänk om jag ändå skulle ha turen att vinna en resa ...

Har i varje fall börjat fått lite julstämning men bara lite! :)) Fick ett sms av dig idag som du avslutade med God Jul, jag skulle aldrig önska dig god jul, varför skulle jag det???

Jag har börjat fundera på att flytta, skulle vara skoj att bo i en större stad ... men det är det här med Lillan, vart ska hon bo och hur ska det gå för henne?? Jag har några planer eller rättare sagt funderingar inför nästa år ... hårdträning, föra budget, sluta röka, terapi för Lillan, samarbetskontakt så att det kan fungera runt Lillan, söka hjälp för min defekt, en resa ...

Men först av allt så ska jag inleda året med att söka en plats för mina tillämpade studier och välja vilka valbara kurser jag ska läsa ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar