"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 4 december 2011

2: advent



Idag är det 2:a advent och än så har inte snön kommit ....

Har ägnat större delen av veckan till studierna och ändå är jag långt ifrån klar :(( undrar just om jag verkligen ror detta i hamn ...

Fredagskvällen tillbringades i goda vänner sällskap, vilken kväll!!! Jag tillbringade större delen av kvällen på dansgolvet, underbart vad skoj :)) Har dock ömma höfter å fötter idag ... Har tankat energi för ett bra tag framöver ... Träffade många "vänner" å tänka vad människor funderar på ditt sätt att vara, du har verkligen öppnat ögonen på folk. Alla säger till mig att detta var det bästa som kunde hända å att jag kommer att få det så bra, bara allt lägger sig. Inombords värmer det gott samtidigt som jag funderar på vad de vet, som inte jag vet ... det är ju ändå dina sk vänner ...

Idag ringde du igen, du tror att du kan styra å bestämma, jag blir så fruktansvärt trött å less!! Du lägger fram allt så att hon ( som då sitter å lyssnar) ska tro att jag är elak å självisk ... Jag försöker att inte bry mig, hon vet inte vad vi har kommit överens om, hon var inte med och hörde allt som du lovade och planerade. Hur du lade upp allt. Du skulle ta över huset å flytta tillbaka när jag flyttade ut, du skulle ta över alla kostnader för huset. När du drog stod jag där ensam och fick betala allt. Nu tycker (läs kräver) du att jag ska betala elen för oktober månad eller rättare sagt att vi ska dela på den, men varför? Det var ju du som skulle stå för huset och dess kostnader för oktober månad ... Kan undra om du börjar få dåligt med pengar, du har ju alltid haft problem att få pengarna att räcka ... En skön känsla är att du snart inte längre kan skylla på mig ...

På måndag ska jag ringa mäklaren och bestämma tid för deklaration, snart mycket snar är vi äntligen klara med varandra!! En underbar känsla!!

Idag ska jag i väg på en loppistur med en god vän, vilket ska bli skoj. Hoppas att jag hittar ett litet skåp till matrummet ...

Veckan som kommer ser fullspäckad ut ... Som tur är så har jag helt klart för mig vad jag ska köpa till Lillan i julklapp och det mesta har jag även hunnit köpt :)) Däremot så har jag ännu inte handlat en enda julklapp till Storan och jag vet verkligen inte vad jag ska köpa? Hoppas verkligen att jag kommer på snart så att jag även kan få det undanstökat ...

Jag känner att det finns hopp om livet å att det är en härlig framtid som jag går till mötes ... :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar