"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 20 december 2011

En skön dag

Har haft en riktigt bra dag :)) Nu är julklapparna och julmaten handlad, skönt!! Har även skaffat mig en ny vinterjacka,varm, skön och så snygg! Men det bästa av allt är priset, 300kronor det kan alltså inte bli bättre! :))

I kväll har jag och flickorna julpysslat, mysig värre! Två fina tomtar blev det :)) Har faktiskt lite mer pyssel kvar men det tar vi i morgon ... den som spar han har liksom ;))

Nu är det endast några klappar kvar att slå in, skriva rim, baka saffrans sockerkaka, fixa julskinkan, följa Lillan ner till stan för att handla julklappar och så städa lite förstås. Måste även försöka läsa men det känns inte så lockande just nu, har ju så mycket annat roligt att göra.

I morgon är det sista dagen på höstterminen för Lillan, som hon har kämpat på! Jag är verkligen stolt över henne!!! Så det ska vi fira med hembakad pizza till middag. I morgon kväll är det julsång i kyrkan, vilket vi kanske ska unna oss, kanske att det kan bidra med någon julstämning. Skulle även vilja åka till graven och tända ett ljus ...

Det är så tomt efter pappa, saknar honom enormt mycket. Lillan pratade om dig idag och blev tårögd, hon saknar dig otroligt mycket! Hon sa att morfar är en ängel nu men det tycker jag att han alltid har varit, han var alltid så snäll sa hon! Jag ser att det gör ont i henne och att hon saknar dig, jag tror att hon, precis som jag, har väldigt svårt att ta till sig att du faktiskt är död. Det är så svårt och det gör så otroligt ont!

Det kommer att bli en tuff och jobbig jul, saknaden är enormt stor efter er båda och det är så ofattbart ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar