"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 15 december 2011

Högt tempo

Idag har flitens lampa lyst, har fått mycket gjort, så skönt! Har äntligen fått till den extra uppgiften, den som jag fick pga att jag inte var med på det obligatoriska seminariet. Hoppas, hoppas att den blir godkänd! Jag har även hunnit med att läsa nästa moments studiehandledning och skrivit ut alla papper. Så nu är det bara till att läsa i ett högt tempo för att kunna få lite jul och nyårsledigt! :))

I morgon ska jag hälsa på en kär vän som jag tyvärr träffar alldeles för sällan! Vi befinner oss i två helt olika perioder i livet och då kan det bli så, men vi ses eller hörs i varje fall med jämna mellanrum. Sen så ska jag iväg till frissan, vilket ska bli oerhört skönt! Ska även försöka hinna handla de sista klapparna ...

Min älskade underbara dotter, Storan har lovat att hon ska städa här hemma i morgon, underbart!!!:)) Vilket är guld värt och otroligt skönt att slippa. Och i morgon kväll lutar det åt att det blir en krogrunda i varje fall. Kul att träffa lite roliga människor men tråkigt att det inte är någon dans ...

Vad som händer förövrigt i helgen vet jag inte riktigt än, men en sak är säkert och det är att jag kommer att behöva läsa lite ur någon av all den kurslitteratur som vi har i detta moment, vilket inte alls är lite :(( Och på söndag kommer äntligen Lillan hem <3 som jag längtar. Det är väl en himla tur att det finns telefoner så att jag i varje fall får höra hennes röst och hur hennes dag har varit.

Jag har gjort ett fint jularrangemang med bl.a. hyacinter som jag tyvärr idag blev tvungen att kasta ut, har lidit av en djävulsk huvudvärk sen de slog ut :(( hoppas att det nu kommer att ge med sig ...

Jag förstår nu hur tuff och jobbigt denna jul och nyårshelg kommer att bli :(( men jag ska ta mig igenom den, det finns inget annat!!! Jag ska försöka att njuta av ensamheten ... men det kommer inte att bli lätt ...saknade efter pappa och dig kommer att göra sig påmind hela tiden, usch och fy för detta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar