"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 18 december 2011

Besviken igen

Jag fattar mig inte på dej längre, vem är du egentligen??? Du som alltid har varit en sån bra pappa, vad har hänt?? Hämtade Lillan ...

... talade om att jag hade hittat kvitton och kommit på att vi har glömt att tagit med alla utlägg för trädgården, frågade om du kunde kontakta mäklaren i morgon. Jo, det kunde du men du verkade inte ett dugg intresserad ... Konstigt eftersom att det handlar om pengar?? Du som alltid har varit snål! Undrar om du försöker straffa mig? Du verkade irriterad men bet ihop, och det ska du ha Tack för, skönt att slippa bråka!!! :))

... Lillan berättade att du återigen har anklagat henne för att hon är dum och bara förstör, att hon är uppnosig och olydig och att du verkligen hoppades att hon även visar denna sida hemma hos mamma. Hon förstör inte alls, det är du som förstör!!! Hon är underbar!! Hon går igenom massor och har det oerhört jobbigt, hon har förlorat allt på korttid ... familjen, hennes hem, tryggheten, "ensamrätten" om pappa, hennes älskade morfar ... Hon har fått två nya hem, en mamma och pappa som inte kan samarbeta, pappa har skaffat en ny som alltid är med vilket innebär att Lillan inte får egentid med pappa, hon har blivit tvunget att bli stor, hon får sitta emellan å vara budbärare, hon får höra saker som hon inte ska höra .... stackars liten!!! Mitt hjärta blöder!!

... hon säger att du har skällt på henne och varit sur flera gånger denna vecka, vill du inte ha henne där? Hon hade bl.a. råkat öppnat bildörren så att den hade åkt in i bilen bredvid ... har du glömt att du själv har gjort det ett flertal gånger??? Och att det dessutom vid ett tillfälle blev märke på bilen bredvid och att du bara åkte ...

Jag blir så otroligt besviken, varför ska du trycka ner henne, hon är endast 8 år ... men du har väl ingen annan att trycka ner ...nu när jag inte finns i din närhet ... naturligtvis har du inte börjat visa ditt rätta jag för "flickan", du gör väl lika den här gången som tidigare, väntar tills ni har flyttat ihop och du är säker på att hon verkligen vill ha dej ... stackars sate!!

När vi kommer hem får jag se att täckbyxorna är skitiga, matteläxan som skulle ha varit inlämnad i torsdags inte var gjord, att hon inte har räknat något alls i matteboken vilket innebär att hon på tre dagar ska behöva göra 14 sidor!! Det är mycket för en 8-åring, varför tar du inte ditt ansvar?

Jag skickade ett sms, inget svar. Skickade ett till efter en bra stund, inget svar... Du kan inte alls samarbeta, inte ens svara på sms! Jag blir så frustrerad och uppriktigt ledsen, vad är problemet ... Varför ska du inte kunna hjälpa henne? Hon kan inte bo hos dej under veckorna om det ska vara så här ... Jag funderar allvarligt på att kontakta soc ... egentligen är det väl inget att vänta på, kanske att jag borde ringa redan i morgon, för Lillans skull ...

Du kommer att förlora henne, precis på samma grunder och anledning som du förlorade junior under några år ... sen när du är färdig med "flickan" kommer du att lägga all skull på "flickan", precis som du har gjort på mig MEN Lillan kommer aldrig att köpa det! Hon är inte lika lätt manipulerad som junior ...

Jag blir uppriktigt så otroligt ledsen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar