"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



fredag 23 december 2011

Dan före doppare dan

Har haft en lugn och skön dag :)) Har inte hänt på många många år :)) Är van att denna dag brukar vara sååå lång och med massor att göra ... stress in i det sista och det har jag sluppit i år, vilket har varit otroligt skönt! Jag har till och med unnat mig ett bad ... skönt!

Båda flickorna har åkt till sina pappor, så jag har verkligen fått känna på hur det känns att vara ensam ... inte alls kul! Saknaden är oändlig, jag saknar er alla! Det gör så fruktansvärt ont! Tur att jag inte visste det här i fjol, du visste, det gör ont, så otroligt ont! Varför blev det så här??? Var jag verkligen värd det? Är allt bättre nu? Kommer det någonsin att sluta göra ont?? Kommer det alltid att vara så här ensamt? Tänk att jag har i alla år gått omkring utan att vara medveten om hur allt egentligen låg till, att jag inte betydde något, att jag inte hade ett värde ...

I morgon är det julafton och då kommer återigen saknaden att göra sig påmind, saknaden efter dig, junior, din familj och min älskade pappa. Allt känns bara så otroligt fel ...

De sägs att man ska uppleva ett helt år, alla traditioner, alla seder, alla storhelger, alla födelsedagar etc ... att det blir lättare sen. Åh vad jag längtar ... Jag längtar tills smärtan i bröstet har lagt sig, att allt ska kännas enklare och lättare ...

Jag hoppas att jag kan hålla ihop i morgon för flickornas skull, att det blir en bra julafton för dem, att jag kan känna lite glädje och julstämning ...

Jag längtar tills dessa helgdagar är över, jag längtar till vardagen igen. Det är lättare då när man kan hålla sig sysselsatt. Samtidigt som jag tror att min kropp verkligen behöver denna vila, att varva ner och bara ta det lugnt, njuta och ta in allt som har hänt ... Eftersom att dessa är helger är lite av "familjensdagar" så vill jag inte åka runt och hälsa på, tycker inte riktigt att det passar, är rädd för att tränger mig på. Men det finns mycket annat skoj att hitta på, tex åka skidor, bio, bandy, en utekväll, promenader, studier, mellandagsrean och sen så brukar det även kunna vara en hel del filmer på tv:n ...

Orkade inte göra ris ala maltan idag och jag kunde inte heller komma på några rim så det får jag vackert göra i morgon men vad gör väl det ... flickorna kommer inte hem först vid ett-två-tiden någon gång.

Idag fick jag ett oväntat besök :)) blev så oerhört glad och varm i hela kroppen. Jag fick en fin julblomma, en liten uppskattning så här i juletid inte alls fel! Vissa människor gör mig bara så glad!! :))

Nu ska jag sova så att jag orkar med morgondagen. Trots allt så tror jag på att det kommer att bli en fin dag i morgon ... men tuff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar