"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



onsdag 7 december 2011

Saknaden ...

Nu är det tungt ... idag bouppteckning, i morgon ska vi tillsammans till mäklaren för att få hjälp med deklaration och på söndag är det sista dagen att skicka in den examinerande individuella uppgiften ... har ingen som helst aning om hur något av detta kommer att gå ...

Helgen som kommer är fullspäckad ... På fredag ska jag ut på dans igen, vilket jag verkligen ser framemot! Hoppas att det blir minst lika skoj som sist :)) På lördag kommer mamma ner och då ska vi julbaka och klä julgranen. Hon ska sova över här så på kvällen blir det nog mys med ost, kex och vin ... vilket jag även ser framemot med glädje! På söndag är det grötfest på scouterna, vilket verkligen ska bli skoj :))

Nästa vecka blir det till att handla de sista julklapparna ... Jag måste erkänna att jag har en stor klump i magen inför jul och nyår ... det blir så påtagligt, allt kommer att vara så annorlunda, så oerhört ensamt, julen är den tiden som man ska vara tillsammans med sin familj ... Jag önskar att jag i år kunde hoppa över jul och nyår ... Ska jag erkänna så vet jag faktiskt inte riktigt hur jag ska orka ... jag önskade att allt vore som vanligt, jag önskar att pappa fortfarande vore här, att du och jag fortfarande var ett par, att vi levde i vårt huset ... att allt var som det ska .... Det gör så oerhört ont, mitt hjärta blöder ...

Trots att det tar emot så har jag har i varje fall bokat in trevligheter på juldagen och annandagen ...

Nu ska jag göra mig klar, vill åka i tid så att jag hinner förbi graven, tänkte tända ett ljus ... å vad jag saknar dig pappa!!! De är så tomt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar