"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 29 december 2011

Snö änglar

Vakande i morse med mer ont i nacken än vanligt ... suck! :(( Vilket har inneburit att jag har molat tabletter, smörj med liniment och tagit ett varmt bad. Nu känns det lite bättre men inte mycket. Får bli en vända med spikmattan i natt, det brukar faktiskt lindra :))

Pratade med Lillan och tanden sitter fortfarande kvar, hon blev rädd för sprutan, stackars liten! De hade sovit länge så de hade inte hunnit ätit frukost innan tandläkarbesöket, så jag förstår att pappan inte alls var så pedagogisk och smart ... han ville nog bara hem och äta skulle jag tro. Hanns hemska sura morgonhumör är det Tack och lov få förundrad. Det tog nog säkert minst ett eller kanske rent av ett och ett halvt år innan han visade det för mig, hade han visat det innan hade jag tänkt till både en och två gånger innan ... men men. Så det blev en ny tid i februari ...

Idag har jag läst hela dagen lång, haft två möten med studiegruppen och nu i kväll gjorde vi klart ändringarna på vår gruppuppgift, skönt!! Jag har läst ut en av fyra böcker idag :)) I morgon ska jag gå igenom alla föreläsningsanteckningar som kan kopplas till boken och sen så ska jag börja med bok nummer två ... Ingen rast och ingen ro ...

Jag hörde att en speciell person (för dig) hade blivit singel, innebär det nu att du kommer att överge flickan? Klart att du gör, men först så kommer du att kolla om du har en chans, vilket jag faktiskt tror att du har. Nu kommer flickan att få tillbaka allt, du kommer att gå bakom hennes rygg precis som ni gjorde mot mig ... "Allt går hem till kvällen" ... kan faktiskt tycka lite synd om henne, men bara lite!

Jag vill ha snö, vill åka skidor, spark, skoter, göra snöänglar ... ja allt sånt som tillhör vintern!! Men nästan all snö har tinat bort, undrar just om det kommer att bli snö i år???

Snart är det ett nytt år :)) Det känns så skönt att få säga hejdå 2011 och välkommen 2012! :)) Av 2012 vill jag njuta, känna glädje, skratta mycket, dansa ofta, lära mig bugga, se och uppleva mycket, resa, få bättre ekonomi, starkare och friskare nacke, mindre kilon att bära omkring på, en lärorik och rolig plats att göra mina tillämpade studier på, börja våga tro på kärleken igen, jag vill att mina flickor ska få ett bra 2012 ... och mycket mycket mer. Jag hoppas att det blir ett toppen år!! Det känns så, det ligger liksom i luften ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar