"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 29 september 2011

DU

I går var det tufft ... allt var bara så otroligt jobbigt! Junior och hans flickvän har valt att radera bort mig från deras vänlista på Fb :(( TUNGT! Jag vill verkligen ha kvar dem i mitt liv, han har betytt mycket för mig under så många år ... De är för unga och saknar erfarenheter och de är inte medveten om vad som hände då eller vad som hände nu! Det gör ont att veta att jag inte betyder något för honom längre. Jag hade hoppats på att vi skulle kunna träffas ibland, han är ju ändå Lillans storebror. Jag har inte velat pratat med junior om det som har hänt eftersom jag anser att det är något mellan mig och dej, alla barnen ska står helt utanför detta. Det är vad jag tycker men nu vet jag att det tycker inte du!!!

Men du är väl glad nu, du har ju lyckats ... det här har du ju jobbat för under en längre period. Undrar vad de skulle säga om de fick vetskapen om att du träffade henne i början av november (och att det har funnits andra)och att du sen har planerat ... och gjort allt för att ställa mig utanför. Egentligen är det inte konstigt att de väljer att vända mig ryggen till, eftersom de enbart har hört din ord ... Du lyckades få en hel by att frysa ut ditt förra x och det enbart med lögner!!! Stackars människa! Men idag vet folk att det var fel, de både ser och hör att du gör samma sak igen, människor minns ... Jag hoppas verkligen att de ger henne upprättelse och ber om ursäkt. Jag hoppas verkligen att junior kommer att kunna titta på sin mamma med andra ögon men jag tvivlar starkt, det sitter nog så djupt rotat alla dina lögner om henne ... han kommer inte ens i håg alla situationer ... du har verkligen fått honom att "titta snett" på sin mamma, HEMSKT!! Hade jag då vetat ... hade jag ALDRIG accepterat det!!

Du är svag och otroligt feg som inte vågar stå för vad du gör, du lägger hela skulden på någon den andra annan, trots att du vet att det enbart är du själv som åstadkommer denna situation. Hur är du egentligen funtad som har samvete och dessutom på bekostnad av dina barn!? Förstår du inte att de är de som får betala priset för att du ljuger och manipulerar??? Man kan faktiskt separera och bevara vänskapen OM man är ärliga och schysta mot varandra!!!

Jag tror (vet!!!) att det betyder mycket för ett barn att mamma och pappa kan samarbeta och komma överens. Men jag vet att det klarar du inte av pga ditt dåliga samvete, då är det lättare att skrika och skylla ifrån sig, precis som ett litet barn eller en tonåring! Jag har ju varit med i alla år och du har aldrig ens gjort ett försök till att be ditt x om förlåtelse och du har heller inte varit samarbetsvillig ... trots att du hela tiden har vetat att det är din son som har fått betalat priset! Usch det är hemskt!! För dig betyder du allra mest, ditt ego betyder mer än dina egna barn. Genom ärlighet så har du kunna fått båda delarna ... Det kanske är tur att junior inte vet allt ...

Jag ber till Gud varje kväll att du ska få insikt om vad du har gjort och gör, så att du inser att det faktiskt är Lillan som få betala priset av ditt handlande!!! Och att du tar på dej det och sen räcker det!! Är det inte du som ska betala priset? Tycker du verkligen att det är rätt att hon får göra det? Jag kommer ihåg hur jobbigt junior har haft det och hans största önskan var att du och hans mamma skulle kunna prata normalt med varandra, utan att bråka och skrika. Han hade så ont i magen varje gång det var fotbollsmatch eller bandy ... han skämdes. En gång var det en annan av föräldrarna som tillslut faktisk sa åt er att lugna ner er och sluta bråka och skrika, att ni skulle ta det hemma och inte där på läktaren ... Stackars junior!!! Som jag har lidit med honom!!

Jag ber om att du ska våga be om ursäkt och säga förlåt, att vi ska kunna samarbeta runt Lillan och att hon kan känna att vi finns där för henne och för varandra, att våra år faktiskt har betytt något. Det är inte det att jag vill ha tillbaka dej, det vill jag aldrig!!!

Idag känns det bättre :)) Lillan blev nöjd i morse och hennes pappa kom faktiskt förbi med ett paket ... Kul!:))Nu vet jag att hon kommer att somna belåten i kväll, hon kommer att var nöjd med sin födelsedag! Så otroligt skönt!!! :))Hon har varit så orolig för sin födelsedag och i natt har hon sovit väldigt oroligt, stackars lite!

I morgon har jag tenta och jag ska fixa den ... på lördag går flyttlasset och jag ser verkligen fram emot det! :)) Det kommer trots allt att bli spännande att få vända blad och gå vidare, börja på ett nytt kapitel, att börja om med någonting nytt och outforskat, att få fixa till vårt nya hem, att få börja LEVA igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar