"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 8 september 2011

Steget före

Idag har vi i studiegruppen varit effektiva, uppgift två av tre är inskickat!! Vilket känns otroligt skönt :)) Det är verkligen skönt att vara tillbaka in i studiernas värld. Men jag måste erkänna att det är svårt att fokusera, har ju så mycket annat att tänka på ...

Som jag längtar efter Lillan .... tur att helgen som kommer har mycket att erbjuda :))Bio, party, V75 ... vet inte riktigt vad jag ska nappa på eller om jag helt enkelt bara ska vara hemma, hyra en film och passa på att varva ner och ta det lugnt!

Pratade med mäklaren idag och till veckan kör vi visning nr:3! Det är fyra par som vill på en om visning och sen hoppas vi att någon slår till ... Bara det är gjort så kan vi börja packa ... Pratade med de nuvarande hyresgästerna och det verkar i nuläget inte vara några problem med inflyttningsdatumet, så nu håller jag tummarna.

Ligger lite steget före, har köpt present till Lillan :)) hon kommer att bli så glad,så nu är det endast kvar att planera hennes födelsedag ...tänk att hon blir åtta år!!Det var faktiskt lite svårt att välja vad jag skulle köpa, nu har jag en hel lista på vad jag kan köpa för julklappar ... :))

Annars så känns livet faktiskt ganska bra och jag börjar vänja mig med tanken på att huset ska säljas. Jag är nu helt på det klara med att jag ALDRIG någonsin vill ha tillbaka Lillans pappa ... men såren är ännu inte läkta, det lär dröja ett tag och det får det göra, jag har inte bråttom! Sveket är enormt och det gör ont!! Men nu vet jag att livet går vidare och att jag kan ha det riktigt bra utan honom och kanske till och med bättre ... Mitt samvete är rent och det är jag så oerhört glad för! De han har gjort skulle jag aldrig kunna göra mot någon!!

Mitt liv kommer att bli riktigt riktigt bra till slut, fast än att det stundtals är oerhört tungt just nu men det blir bara bättre och bättre!!! :))

Pappa kämpar på, han är verkligen tapper!! Mamma är så duktig och hon finns där för honom hela tiden. Min syster är ett enormt stort stöd för dem, så även hennes man. Jag är verkligen så tacksam och glad för att de finns där och jag önskade att jag hade mer tid och ork att hjälpa till ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar