"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 4 september 2011

Livetsgång

I morgon är det första visningen på huset så idag blir det till att städa! Lillan ska åka till sin pappa senare idag och blir där en hel vecka :(( Usch vad jag kommer att sakna henne, tur att hon har en telefon! Tur att jag har mycket inbokat den här vecka, de gör ju att tiden går lite fortare fram till nästa söndag då hon äntligen kommer hem :)) Jag är så oerhört glad, tacksam och lycklig att ha min äldsta dotter hemma, de är så skönt!!

I går träffade vi pappa, de syns att han blir sämre och sämre, att orken och kraften håller på att lämna hans kropp. Han har blivit så otroligt liten och svag, jag känner knappt igen honom. Men han är tapper och kämpar på, han vill inte visa ... de är verkligen en tuff resa som han gör, vilken hemsk sjukdom, den plågar honom så, den plågar oss alla ...

I går så "äntligen" bröt Lillan ihop, som jag har väntat! Skönt att hon fick ur sig det så kanske hon kan må bättre. Stackars liten, hon funderar på begravningen om hon verkligen orkar gå eller om hon kommer att vilja åka hem på en gång för att det blir så jobbigt.Hon tycker att det är för mycket som händer på samma gång runt henne, separation, pappas nya, flytt, sälja huset, morfar sjuk, farmors hjärta ...

Lillan funderar mycket hon. Hon vill inte träffa pappas nya men vill inget säga till honom då hon är rädd att han ska bli arg eller ledsen, hon gillar inte att de pussas, hon vill inte att han ska ha en ny ... Undrar hur han tänker?? Men jag vill verkligen inget säga, då kommer han att bli "tokig" och tycka att jag ska styra och bestämma. Han får helt enkelt skylla sig själv. Att hon inte fattar bättre förstår jag. Eftersom hon själv enbart är en flicka, hon saknar helt erfarenhet och har inga egna barn! De är svårt att förklara men när man ser henne så förstår man ... hon har liksom fortfarande det barnsliga flickansiktet kvar, de finns inga spår efter livets alla prövningar ... De är det barnsliga som hon utstrålar som han vill åt, annars skulle han aldrig valt henne om det inte vore för just flickansiktet, hennes kropp och stil passar honom verkligen inte! Tycker faktiskt nästan synd om henne, hon blir utnyttjad till max och hon fattar det inte. Hon skulle bara höra när han pratade om henne ...

Veckan som kommer erbjuder mycket ... ompyssling på högnivå :)) Mitt sociala liv är verkligen på topp ...
Jag ÄLSKAR verkligen LIVET och livets alla FÄRGER!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar