"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 25 augusti 2011

Det gör ont ... har precis fått förslaget på mallen för annonsen på vårt underbara hus ... de är svårt och det gör så fruktansvärt ont ... jag har så oerhört svårt att förstå ...

VARFÖR valde du att plocka fram allt negativt som har hänt, alla förhållanden genomgår kriser! Nio år sägs vara en krisperiod i sig!! Vår snabba starten på vårt förhållande, att allt gick bara för fort, i en rasande fart! Vi var båda ny separerade och har under åren haft "trassliga relationer med x:en". Dumt nog så köpte vi oss ett gammalt hus med mycket renovering. Vi blev med barn nästan direkt och det var en jobbig graviditet med svår foglossning, rädsla,skam och dåligt samvete. Båda hade vi tonåringar med "trassliga förhållanden". När Lillan kom drabbades hon av kolik och småbarnsåren upplever de allra flesta som en tuff och prövande period. Jag har studerat och jobbat heltid i några år, bara det sätter ett förhållande på prov. Inte blir allt lättare av att ha gamla föräldrar som det ska fixas och trixas runt. Vi har inte haft barnvakt under det sista året ....listan kan göras lång. Det spelar ingen roll vem du skulle ha levt med under de här åren så skulle det ha sett ut precis lika dant!

VARFÖR valde du inte att plocka fram alla ljusa stunder, de är ju trots allt övervägande!!! När vi träffades föll vi direkt för varandra och blev sen oskiljaktiga, vi ville var tillsammans hela tiden ... vi hade hittat vår själsfrände!! Alla mysiga stunder i stugan, alla semestrar,alla resor och utflykter, alla skratt, all den kärlek som fanns, alla gemensamma upplevelser och minnen, allt som vi har utforskat tillsammans ...listan kan göras hur lång som helst!!

VARFÖR gav du bara upp??? Gräset är inte grönare på andra sidan okej mossfläckarna sitter på andra ställen!!! Vi hade i stället kunnat fixa våra fläckar och gett det näring ... Vi hade fixat det om inte hon hade varit i vägen ...

VARFÖR sa du inget?? När du berättade för mig var det redan för sent ... du hade då redan inlett ett förhållande med henne ....de hade pågått i månader ...

Mitt hjärta det blöder och jag saknar dig så, jag saknar oss ...Saknaden är enorm ... Jag älskar dig!! Jag är fortfarande övertygad om att vi hade fixat det tillsammans om bara du hade velat ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar