"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



måndag 8 augusti 2011

Påfyllning

Idag har det varit en tuff och jobbig dag på många sätt :(( Att bara vara i din närhet gör så fruktansvärt ont! Jag får verkligen bita mig i läppen för att inte böna och be dig komma tillbaka, jag får hela tiden hålla tillbaka så att jag inte springer in i din famn ... som jag längtar dit ... det finns ingen tryggare och bättre plats på jorden ... Mitt hjärta blöder, de har gått i tusen bitar och det känns som att det snart slits itu ...

Idag har vi tillsammans röjt ur boden, slängt och delat våra saker som fanns där ... skönt att det äntligen är klart! Samtidigt som det gör sig påmind om att snart så är allt över ... usch jag vill verkligen inte det här ...

Pappa har varit sämre idag, i morse fick de ringa efter distriktet och i morgon ska palliativa teamet göra ett extra hembesök ... han hade även bl.a. berättat för sjuksköterskan att han funderar mycket på mig och mina flickor, hur det ska gå för oss ... han är orolig för hur allt ska bli ... han ligger och funderar på oss på nätterna ... de gör ont ... jag skulle kunna ge vad som helst för att han ska slippa men jag kan inget göra ...

Återigen så såg jag idag vad Lillan lider av det här, hon har så svårt att hantera det som sker ... Jag skulle göra vad som helst för att hon ska slippa gå igenom detta ... vad som helst för att båda mina flickor ska slippa det här men jag kan inget göra ... det gör ont och jag känner mig så maktlös ...

Vad har jag gjort eftersom du vill mig och min familj så illa? Varför är jag/vi värd det här? Varför gör det så oerhört ont i mig/oss när det tycks gå dej obemärkt förbi?

I morgon ska jag och Lillan åka hem till mamma och pappa ... :)) Jag vill verkligen försöka hinna med min pappas sista tid ... men det är oerhört svårt att få tiden och orken att räcka till ... Jag vet att den här tiden med pappa aldrig mer kommer igen men jag måste även hinna med så mycket annat. Den 1 oktober går flyttlasset och då ska allt vara klart. De är mycket som ska fixas när man har bott i ett hus i åtta år, när man har haft ett förhållande i nio år ... de tar på krafterna ... mina reservkrafter börjar ta slut så jag måste skynda medan jag ännu har någon kraft kvar ... måste få påfyllning snart ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar