"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 2 augusti 2011

Smärta ...

Idag har jag fått massor gjort :)) möblerna är färdigmålade, övervåningen är städad, kyl och frys är rensad, maten är handlade, kläderna är sorterade, tvätten är vikt ... i morgon ska jag städa nedervåningen, sortera de sista två kartongerna med alla papper och sen ska jag njuta av solen!!! :)) Klockan 18.00 kommer lilltösen min äntligen hem ... åh vad härligt!!! :))

Allt arbete som är kvar att göra ute ... klippa gräset, kratta gruset, rensa rabatterna, rensa och städa boden ... får jag och x:et helt enkelt hjälpas åt med!!! Jag orkar inte göra allt själv och han har faktiskt också ett ansvar ... mäklaren kommer på fredag ... snart är allt över och förbi och jag kan stänga dörren och gå vidare ...börja ett nytt kapitel i mitt liv ... de är med sorg i mitt hjärta ... spännande och samtidigt lite skrämmande ...undrar vad livet har att erbjuda ... :))

Snart kommer jag äntligen att få tid för att hjälpa och stötta mamma och pappa! Tid för att helt enkelt finnas där för dem båda ...tid för att umgås och tid för att helt enkelt ta tillvara på den tid som vi har kvar tillsammans ...

Människor berättar så mycket för mig och jag slutar aldrig förvånas ... kan allt verkligen stämma ...vem är du egentligen och hur fungera du ... Mitt hjärta blöder ... jag som har litat fullt och fast på dig ... jag som såg upp till dig ... du var mannen i mitt liv ... hur ska jag någonsin kunna lita på någon efter allt ... snälla väck mig någon och tala om att allt bara är en hemsk mardröm ...

De var med sorg i mitt hjärta som jag avbokade höstens kurs i Yin Yoga men jag har helt enkelt inte råd att betala så mycket pengar för att kunna gå varannan gång ... eftersom jag vet att Yoga har sån bra effekt på mig och mina leder så ska jag kolla med sporthallen om de har lite varierande tider på deras Yoga passen, då skulle jag kunna passa på att gå när Lillan är i skolan ena veckan och kvällstid den andra ... sen så skulle det inte kosta mig något eftersom jag har mitt träningskortet :)) Jag funderar på att försöka kunna pyssla ihop det så att jag kan gå på buggkursen nu i höst... den kommer att vara på eftermiddagar på söndagar så det måste gå att lösa med barnvakt ...





SNART KOMMER LIVET ATT LE EMOT MIG IGEN, ALLT KOMMER ATT BLI LJUSARE OCH LÄTTARE ... VEM VET KANSKE KOMMER DET ATT HÄNDA FORTARE ÄN VAD JAG ANAR ... :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar