"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



måndag 29 augusti 2011

Problemet

Idag har jag fått massor gjort :)) Klippt håret, tvättat och tagit reda på tvätt, handlat presenter, hämtat ut kommande moments studielitteraturen, handlat kläder, varit till Erikshjälpen med en hel del skor och kläder. Har även gjort en del förberedande praktiska saker inför kommande moment som startade idag ... De känns verkligen skoj att skolan är igång igen, men det kommer inte att bli lätt ... men jag fixar det, de vet jag!!!

I morgon ska jag ta en promenad och hämta min cykeln, "träffa" min studiegrupp, plugga och i väg på fotvård vilket ska bli oerhört skönt ...

Onsdag och torsdag arbetar jag mina sista arbetspass på ett bra tag, vilket faktiskt känns riktigt sorgligt samtidigt som jag vet att det är ett måste om jag ska fixa denna höst ...

Fredag är det dags att "träffa" studiegruppen igen och sen ner på stan för att uträtta lite ärenden ... och kanske blir det bio på kvällen :))

På Lördag är det kalas och dags att träffa hela familjen ... :))och på söndag är det städning som gäller, eftersom det är visning av huset på måndag ... ska även hinna dela upp Lillans kläder så att hon får med sig hälften till sin pappa ...

Jag förundras över vem du egentligen är och ju mer jag funderar ju mindre förstår jag ... Du är elak och självupptagen, en lögnhals, ett riktigt svin som är falsk och inte vågar stå för sina handlingar. Du skyller ifrån dig som en liten pojke ... Tänk att allt är alla andras fel och att du är så himla perfekt ... Du säger till Lillan och alla andra att du inte har varit lycklig med mig utan att det endast var i början av vårt förhållande. Jag undra varför har du inte gått tidigare? Varför stannade du kvar om du har varit så olycklig med mig i 8år??? Och varför har du aldrig sagt det???

Tänk att du inte kan vara lycklig med någon, de var ju samma sak med ditt tidigare x, juniors mamma. Som du har baktalat henne inför barnen och alla andra, hur kan man göra det, baktala ens barns andra förälder. Hur tror du att det känns för barnet, tror du att det är det de vill höra? Du är och förblir ett ego och det är faktiskt som min äldsta dotter säger - Mamma du har blivit av med ett problem ...

Snart snart får jag vända blad och jag ska aldrig mer se mig om, jag ska enbart se framåt ... De är faktiskt du som har problem och inte jag, jag har släppt taget om dej men det har inte du. Det kommer du aldrig att kunna göra ... de har du inte kunnat gjort med juniors mamma heller. Anledningen till att du inte kan släppa taget om oss är just för att du flyr. För att du VET att du har smutskastat och ljugit på oss. De är ditt dåliga samvete som gör att du inte kan släppa taget och gå vidare ... de blir så om man flyr från problemet och i det här fallet är det ju faktiskt du som är problemet!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar