"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 4 augusti 2011

Lättare

De går framåt och trots att det kommer stunder som tårarna forsar så känner jag mig stark. Egentligen är det väl ett under efter allt du sagt och gjort mot mig ...

Jag försöker se allt det positiva och några saker som gör det hela lättare för mig är att:
-Det går så pass bra för Lillan som det ändå gör ...
-Alla underbara goa människor som finns runt mig ...
-Jag har orkat och vågat tagit vissa beslut som känns oerhört bra ...
-Jag fick den lägenheten som jag ville ...
-Allt som jag har hunnit gjort klart här hemma ...
-Det verkar som att vi börjar kunna prata med varandra på ett vettigt sätt ...
-Du har gjort samma sak två gånger tidigare (de är liksom du att bara fly och lägga över skulden på den andra)och människor kommer ihåg ...
-Hon är skelögd, fet, ser lite barnslig ut och är med andra ord ingen direkt skönhet ...

Idag ska jag och Lillan unna oss en hel dag på stranden ... :)) De är så skönt att äntligen ha henne hemma!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar