"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 2 juni 2011

Fräscht

Det blev så fint med de nya tyget på kökssoffan, somrigt! Kul med något nytt och härligt när det blir rent och fräscht. De känns så skönt när man får städa undan och fixa till det, de ger mig ro i sinnet och jag kan sortera mina tankar ...

Vilket får mig att bli övertygad om att jag även fortsättningsvis ska hålla snyggt runt omkring mig (som förr) men jag måste ha tid och ork till det. Hur skaffar jag det? Jo genom att endast "arbeta" 100 % och resten av tiden ska vara "ledig tid". Jag ska fortsätta studera men jag funderar starkt på att ta tjänstledigt på heltid till hösten. Jag ska i varje fall inte jobba något mer än 40 % (då blir det studier på 60%), måste ha kraft och energi över till det som betyder allra mest för mig, d.v.s. att leva och min älskade familjen.

Jag börjar se jordens alla färger igen och det är underbart! I morgon ska jag på klassisk ansiktsbehandling, de ska verkligen bli spännande och jag hoppas att det blir skönt. Behöver bli ompysslad ... onsdag är det dags för fotvård ... funderar på att beställa tid för massage ... skulle var skönt ...

Livet är bra underbart ändå ... tar man sig ur en kris blir man starkare ... jag börjar känna mig stark i detta ... snart kan jag släppa taget helt ...undrar vad livet kommer att erbjuda mig ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar