"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 9 juni 2011

Mitt lilla projekt

Igår hade vi ett fint och bra samtal, jag hoppas verkligen att det kommer att bli fler gånger, det känns som att vi börjar förstå varandra ... börjar respektera varandra ...

Jag har varit på fotvård (belöningen delmål 1), gud så skönt! Jag passade även på att beställa en ny tid, måste sköta om mina fötter, ska se till att få in det som rutin. Funderar på att se till att gå till fotvården 2 till 4 gånger/år. Det är bra för fötterna och sen så är det skönt att bli ompysslad.

Mitt lilla projekt har kommit lite i andra hand ett tag, men det betyder inte att jag inte jobbar på det. De gör jag hela tiden, just nu visar vågen -9 kg!!! :)) så jag har faktiskt klarat delmål 2 :)) vilket innebär att jag har beställt en tid för att fixa naglarna ... Det känns så oerhört skönt och jag är så stolt!!! Jag har ingen som helst aning om vad jag ska sätta upp som belöning för nästa delmål, måste nog fundera ett tag till. Jag har sedan tidigare bestämt mig för att mina belöningar inte ska bestå av kläder, utan det ska vara något som jag kan uppleva och njuta av ...

I morgon ska jag på klassisk ansiktsbehandling (avslutnings presenten eller hur det var), det ska verkligen bli hur spännande som helst, jag ska även passa på att berätta om min "stora hemlighet", jag hoppas att hon kan hjälpa mig. Om hon kan det så får det bli min belöning när jag har mått mitt mål, d.v.s. -34 kg, vilket innebär om 25 kg ... känns oerhört långt ... kanske att jag ska sätta det som mål tidigare ... men det kostar så oerhört mycket pengar ... vi får se vad hon säger i morgon. Jag har även en till sak som jag ska rådfråga henne om, ibland så förundras jag över mig själv ... men jag vill verkligen känna mig kvinnlig och fräsch ...

Lillan och jag har inhandlat kläder och sandaler till hennes skolavslutningen, vilken vacker liten sessa hon är! Jag hittade även mina "drömskor" men jag måste fundera ett par dagar till om jag verkligen har råd. Nu vet jag ju att de finns ...

Fönstren på övervåningen är putsade och klara, blev jättefint. Tack! :)) Jag har bestämt mig för att inte byta några gardiner, har inga fina att sätta upp som passar och jag har varken pengar eller lust att köpa nya. De får helt enkelt duga som det är! Jag har börjat röjt upp på toaletten, vilket jag ska fortsätta med idag, jösses vad med grejer man samlar på sig ... inte undra på att det blir rörigt ...

Funderar även på när jag ska hinna hälsa på min älskade pappa, senare idag eller kanske på söndag??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar