"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



fredag 17 juni 2011

Inte långt kvar ...

Igår var jag och lillan i väg och shoppade lite smått och gått, sen blev det lek i parken och picknick :)) mys!! På kvällen var jag till jobbet på möte ... inte alls kul på kvällstid men så kan det vara ibland.

Idag har det varit grått och regnigt :(( så lillan och jag har passat på att röjt och rensat på hennes rum, skönt!! Passade även på att röja i hennes garderoben.

Jag har fått en kartong med kläder av en vän som har lyckts gått ner 20 kg ... längtar tills jag är där, då är det "bara" 14 kg kvar!!! :)) Är nyfiken på om något av de passar, men troligtvis så måste jag gå ner några kilon till innan de passar mig ...

På söndag ska vi ut och äta med hela familjen, alla utom min äldsta dotter :(( men det ska verkligen bli mysigt! Troligtvis är det sista gången tillsammans med pappa! Han känner sig så pigg och har för tillfället mer ork än på länge. Strålningen har verkligen gett effekt på pappas smärta, skönt! :)) Vilket naturligtvis känns bra och riktigt kul, samtidigt så vet jag även att det brukar vara så att de bli piggare innan det blir sämre. Usch, hoppas verkligen inte att vi är där alla redan. Palliativa vårdteamet hade varit hem till dem i går, de ska börja besöka honom regelbundet och de är de som kommer att sköta all medicinering och provtagning. Även arbetsterapeuten var hem till dem, så idag kom rullstolen, och allt de övriga blev beställt och klart. Usch vad tufft och tungt det här är ... jag fattar det inte ...

I morgon är det återigen dags för ett arbetspass, sen är det endast 4 pass kvar innan semestern, som jag längtar!! Då ska jag ladda batteriet oavsett väder ... jag hoppas innerligt att det blir fint väder så att vi kan bada och sola ...

Till veckan är det dags för party, ska i väg med arbetskamraterna för att gratulera en kollega som fyllt 50 år. Det ska verkligen bli kul att få komma ut och få slänga sina lurviga, det var evigheter sen sist. Hoppas innerligt att det blir fint väder och att det blir mycket folk ... att vi får skoj det vet jag redan, för det har vi alltid när vi är ut, mycket skratt och mycket tok :))

Jag håller tummarna ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar