"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



lördag 25 juni 2011

Mormor

Trevlig men lite halv tråkigt midsommar firande. Var i väg och dansade runt midsommarstången, lillan både red och åkte häst med vagn. Regnet stod som spön i backen stundvis, så i år blev det inget fika i gräset:(( det blev i stället inne i ladan, fast det var ganska mysigt det med. Sen när vi kom hem grillade vi och åt gott. Till efterrätt blev det som vanligt en riktig midsommartårta med jordgubbar. Spelade spel och bara myste en stund. Sen var jag och lillan ner till ängen och plockade en bukett med blommar och en varsin bukett med sju sorters blommor att ha under kudden. Jag hoppas att det var min prins som jag drömde om i natt:))

Jag har en ande som är med mig, nämligen min mormor. För flera år sen fick jag rådet att prata med henne när det känns tungt och jobbigt men jag har aldrig gjort det förut. Jag har sen en tid tillbaka börjat be mormor om hjälp och jag känner verkligen hur hon ger mig styrka. Jag ber även henne om små tecken på att hon finns med mig och det ger hon mig hela tiden. Kanske att jag är korkad men det struntar jag i, jag behöver henne nu för att orka med allt som är! Dumt javisst, men det ger mig styrka och det är huvudsaken!

Oj oj joj vad det händer saker … tänk att man kan börja tänka om så pass ”fort och lätt”, men vill jag egentligen ändra mina tankar om dig? Du som har betytt allt för mig under så många år och efter allt som vi har gått igenom … Jag måste helt enkelt för att orka överleva, det gör helt enkelt bara för ont … Igen idé att vänta på något som är helt över … sista kapitlet är skrivet och de är dags att gå vidare … En helt ny bok väntar på att bli skriven, både spännande och skrämmande …

Till vecka drar jag fart med promenaderna, måste sätta fart på min viktminskning! Minst två promenader varje vecka. Jag vill gå ner fort, jag vill bli snygg och fräsch, jag vill känna att jag duger och har ett värde! Jag vill bli attraktiv igen …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar