"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 5 juni 2011

Första dagen på resten av mitt liv :))

I dag är det första dagen på resten av mitt liv och det känns faktiskt ganska så okej, så okej som det kan kännas i en sån här situation. Jag respekterar att du inte vill mer, de gör ont och det känns så onödigt men nu är det så här du känner och du har bestämt dig, jag kan tyvärr inte påverka ditt beslut ... så nu går jag vidare.

Igår och förgår pratade vi, vi hade en livlig, het och känslosam diskussion som till slut landade i något som känns bra, eller i varje fall det bästa som går att åstadkomma. Vi har bestämt oss för att "ligga lågt" och endast leva här och nu, att vara en familj och tillsammans ta oss igenom denna tunga, svåra och tuffa period. Vi ska vara vänner, vi ska gemensamt se till att vår älskade dotter får det bra och vi ska båda finnas där för henne, hon ska få sörja sin morfar och jag min pappa i lugn och ro.

Vi har ett avtal, ett kontrakt och det ger mig ett lugn, jag känner mig trygg och jag kan andas ... jag visste att jag kunde lita på dig, du är bäst! Du har ett hjärta av guld och jag är stolt över dig och ditt beslut! Tack! Tack för att du är du ...

I går var vi ute och åkte, trodde att vi skulle få se björn men icke sa nicke, vi stannade i varje fall på en vacker plats vid vattnet, fikade och sen åkte vi vidare, käkade på en uteservering. Trevlig och mysigt :)) Lillan njöt verkligen, skönt att se. Hon betyder allt!

Idag ska vi alla tre besöka min älskade pappa, känns som alltid skönt men det finns även en olustkänsla i magen, det är jobbigt och tufft att se honom så "liten och rädd". Jag lider verkligen med honom, jag lider med både honom och mamma att de ska behöva gå igenom detta ... livet är så orättvist.

Känns som att det blir en fullspäckad vecka, jag vill, måste göra så ofantligt mycket. Jag ska på mammografi, fotvård och klassisk ansiktsbehandling (blev inget i fredags pga att hon var sjuk), ska arbeta fyra pass (ung. 56 tim), köpa ett par skor, köpa avslutningskläder + skor till lillan, hälsa på en kompis (måste lämna tillbaka papper som jag har lånat), hälsa på pappa på sjukhuset, promenader, byta gardiner på över våningen, baka med lillan, köpa blommor, fixa altan och balkongen, beställa tid för naglarna, städa huset ... tur att det finns fler veckor ...

Med andra ord jag ska njuta av livet!!! :)) och upptäcka jordens alla färger ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar