"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



fredag 10 juni 2011

Underbar dag

Igår var det en underbar dag!!! :))

Myste för mig själv hela förmiddagen, vilket inte händer ofta, vet inte ens om det brukar hända!!! Ack så skönt det var, att bara få vara utan att behöva känna någon som helst press, att få sitta och klura och fundera kring allt, utan att känna någon press på att komma fram till ett svar... Jag ska enbart vänta in svaren om framtiden ... de får helt enkelt komma till mig ... jag ska inte leta och skynda på ... de blir som det blir!

På eftermiddagen åkte mamma, syrran, lillan, jag och hälsade på pappa. Lillan hade ritat ett fint stort hjärta med hans namn i. Lillan myste verkligen, vet inte riktigt hur många kramar han fick, hon passade även på att vila i hans säng och jag såg att hon låg och luktade på kudden. Hon är inte längre rädd för honom, skönt! Hon börjar förstå hur sjuk morfar är ...

Trots allt elände så skrattar vi mycket när vi är tillsammans, vilket jag verkligen mår gott av. Men vi pratar också om det jobbiga, hur allt ska bli ...

Senare på kvällen när lillan lagt sig fick jag mer tid helt för mig själv. Pratade en vända med min underbara dotter, hon är den bästa av alla!! Allt verkar bra med henne och jag kan höra på hennes röst att hon verkligen trivs i stora staden. Hon har fått jobb, vilket känns oerhört skönt! Jag är så stolt och glad för hennes skull!! Hon ÄR bäst!!! :)) Jag tittade även på tv:n en vända. Sambon var i väg och hjälpte sin mor med något land och sen så var han till deras stuga och klippte gräset, de är tur att de har honom som fixar och donar, han är verkligen snäll som ställer upp för dem!!! :)) Orkade inte sitta uppe och vänta tills han skulle komma hem, jag var så enormt trött. När jag har varit med pappa blir jag trött, måste vara att alla spänningar släpper ... det är jobbigt att se honom sjuk och det är jobbigt att "bita ihop", vill inte falla ihop framför honom, han ska inte trösta oss, vi ska finnas där för honom.

Idag ska jag i väg på klassisk ansiktsbehandling, spännande värre ... hoppas verkligen att det är skönt. Sen blir det till att jobba hela helgen. Pappa har permission under helgen, så jag ska försöka hinna hälsa på dem på söndag fm innan jag börjar jobba.

I helgen är det pingst och då brukar det vara många som gifter sig ... undrar vilket år jag kommer att få stå brud ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar