"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



onsdag 1 juni 2011

"Firat"

Har "firat" att jag har klarat första året och att mitt välförtjänta sommarlov är här, med grillade kyckling, pommesfrites, sallad och ett glas rött :)) hade varit skoj om man haft någon att skåla med, lite uppvaktning och uppskattning, en bukett blommor ... en kram ... ett grattis ... som jag saknar ... det är tomt och det gör ont ... men min tid kommer den med ... jag ska inte skynda ... de här ska få svida och göra ont ... så att jag aldrig glömmer ...och det ska få ta tid ... men inte hur lång tid som helst ... när jag är riktigt redo ... ska jag gå vidare ...

Jag har bytt gardiner på hela nedre våningen :)) skönt!!! Blev somrigt och fräscht. Började även byta tyg på sofflocket då tog "spiken" slut i spikpistolen ... typiskt! Hittar inga fler heller, så jag får lydigt vänta på sambon ... Han åkte i väg till sin mor och far, han hade handlat lite åt dem och gräset skulle klippas ... de är tufft med gamla och sjuka föräldrar ... han skulle även hälsa på sin bror, de håller på att renovera sitt kök ... är säker på att det kommer att bli hur snyggt som helst, hon har smak och han är en duktig snickare ... har jag tur så får jag se det färdiga resultatet ...

Jag håller på att tvätta, ska fortsätta i morgon, jag ska även försöka tråckla ihop soffan i vardagsrummet, den har spruckit i ena sömmen, förhoppningsvis byta tyget på kökssoffan ... sambon ska spela golf, de är han värd ... men han hinner inte spela speciellt länge eftersom jag börjar jobba klockan femton ... de ska bli skoj att jobba, jag behöver komma hemifrån ett tag, samla lite energi ...

Min pappa kommer hem på permission i morgon, ska läggas in igen på tisdag då de ska påbörja strålning, de ville göra ett försök ändå ... för att lindra smärtan, jag hoppas även att spridningen ska kunna bromsas ... egentligen vet jag att de inte går men jag kan inte låta bli att hoppas ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar