"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



fredag 24 juni 2011

Trevlig midsommar!! :))

Jag och lillan hade en heldag tillsammans med min syster igår :)) vilket inte händer ofta men när det väl händer är det alltid så trevligt! Jag är så tacksam och glad att jag har min syster, hon är ett enormt stöd ...

Vi var även till mamma och pappa och hälsade på. Det är så kul att se pappa, han är så positiv och pigg. Tyvärr så tror han att han är piggare än vad han är, vilket gör att jag blir orolig för hur han kommer att hantera situationen när han blir sämre, jag blir rädd att han kommer att falla rejält ... Det gör ont att se mamma, hon är så sliten och jag kan se i hennes blick att hon är rädd, rädd för framtiden och vad den kommer att erbjuda ...

Ett lugn har tagit över mitt inre, jag är inte längre rädd!! De inre lugnet påverkar mig verkligen ... jag kan se saker och ting på ett helt annat sätt och det gör att jag känner mig så oerhört stark! Inget kan få mig att falla!!! Jag har valt att plocka fram alla de negativa sidorna som du har och jag måste erkänna att det var inte direkt svårt, inte efter det som du har gjort mot mig de senaste halvåret! Jag väljer alltså inte att se vårt förhållande i svart, jag vill inte lyfta fram de mörka stunderna, jag vill fortfarande kunna förmedla de ljusa minnena till lillan, det känns oerhört viktigt för mig!!!

Jag har även bestämt mig för hur vissa saker kommer att se ut i framtiden ... och det känns bra, trots allt! Besluten som jag har tagit gör att jag känner mig stark!

Idag ska här dansas små grodorna och ätas och drickas gott!! :)) I morgon är det dags för ännu ett arbetspass, sen är det bara två pass kvar innan semestern ...

Trevlig midsommar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar