"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



måndag 13 juni 2011

MittJag

I går var vi hem till mamma och pappa och hälsade på. Jag känner mig lika glad och förväntansfull varje gång jag åker dit och alltid så känner jag mig så nedstämd på hemvägen ... de är verkligen svårt det här, så oerhört tungt att se sin pappa förändras så totalt, se hur sjuk han är och vetskapen om att han snart lämnar oss. Det är jobbigt att se mamma kämpa på, se hur tapper och stark hon egentligen är, samtidigt som hon är så skör, jag är rädd att hon går sönder ...

Jag jobbade igår igen, ett lugnt och skönt arbetspass. Blev rejält överraskad då en av våra kunder (med hjälp av personal) hade plockat en bukett blommor till mig :)) jag blev så varm och glad ... En riktigt somrig bukett ...

Idag kommer min älskade underbara dotter hem :)) och i morgon slutar lillan skolan, kan inte fatta att hon redan slutar första klass ... Hon är väl förtjänt sommarlov nu, hon har verkligen kämpat på, hon är så duktig ...

Idag ska jag hinna med en hel del, måste bl.a. ner till stan för att köpa en liten avslutningspresent till lillan, själv så måste jag ha ett par skor, underkläder, byxor och en klocka. Ett besök på banken, handla mat och baka, ringa ett par viktiga samtal ... och naturligtvis umgås med mina älskade döttrar.

Jag har börjat tagit min dagliga dos av min medicin d.v.s. musik, min själ läker ... jag har även tagit upp kontakten med mina vänner igen och bett om ursäkt att jag har dragit mig undan ... nu ska jag aldrig släppa de igen ...

Jag börjar känna igen MittJag igen ... vilket är helt underbart!!! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar